Blog

Aumatics whitepaper over onze phishingcampagne

Jort Steinebach
Marketing

Gepubliceerd op:

Het afgelopen jaar is het aantal phishingwebsites met 27% toegenomen, waarmee we het niet over enkele extra websites hebben. We hebben het over tientallen tot honderd duizenden websites. De manier van oplichten wordt niet alleen steeds populairder maar ook steeds lastiger te herkennen. De mails lijken steeds meer op, en zijn in sommige gevallen vrijwel identiek aan mailtjes waar je normaal zonder na te denken op zou klikken.

Dit is dan ook precies de val waar mensen in blijven lopen. Om dit te voorkomen zou je jezelf altijd eerst een aantal vragen moeten stellen voordat je besluit ergens op te klikken. Zo zou je je onder andere bijvoorbeeld moeten afvragen of je de afzender kent, of het mailadres van de afzender legitiem is en of je de mail had verwacht. Een voorbeeld; Verwacht je geen groot geldbedrag op je rekening gestort te krijgen? Als dat niet zo is, dan is de kans ook behoorlijk klein dat je een mail krijgt met felicitaties van een te claimen geldbedrag van anderhalf miljoen afkomstig van een Zimbabwaanse prins.

Hieronder laten we een aantal voorbeelden zien van phishingmails die we ook behandelen in de whitepaper. Een opmerking vooraf; lees op de plekken waar {naam} en {achternaam} staat jouw eigen naam. Zo zou je de mail namelijk ook in je inbox ontvangen. Ga bij jezelf eerlijk na of jij op de link zou klikken!

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Voorbeeld 3

En? Hoe goed herken jij de phishingmails? Wij behandelen het onderwerp phishingmails tot in de diepte in onze whitepaper, waarin we afsluiten met een aantal aanbevelingen. Wil je weten hoe jij je het best kan bewapenen tegen phishing? Download onze whitepaper.

Managed Security Partner

Get started today
for a safe tomorrow.

Because yesterday could have been too late.

Onze IT experts staan voor je klaar!